Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

mgr Roman Husarski

mgr Roman Husarski

BIO
Absolwent filmoznawstwa i studiów dalekowschodnich, analityk Instytutu Boyma. W latach 2013-2015 przewodniczący Dalekowschodniego Koła Naukowego UJ. W latach 2015-2016 przewodniczący Rady Kół Naukowych UJ. W roku akademickim 2016/2017 w ramach stypendium uczestniczył w rocznej wymianie z Hankuk University w Seulu. W latach 2015-2019 ekspert Centrum Studiów Polska-Azja. W roku akademickim 2019/2020 w ramach stypendium studiował w Chonbuk University w Korei Południowej. Pasjonat Azji Południowo-Wschodniej i nauki języków obcych. Stały współpracownik Tygodnika Powszechnego. Prowadzi bloga: wloczykij.org.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Politologia religii, symbol religijny, mitotwórcze właściwości kina, buddyzm polityczny, religie Korei, Korea Północna, Koreanistyka

  • Północ-Południe. Wzajemne portrety Korei, EKRANy, nr. 5, Kraków 2018
  • Pod batutą Pjongjangu, Znak, nr 758-759, Kraków 2018
  • Buddhist Nationalism and Islam in Modern Myanmar, ACTA ASIATICA VARSOVIENSIA, No. 30 Issue 2, Warszawa 2017
  • Waiting for a Better Future, New Eastern Europe. Religion, Politics and Power,  nr. XVII, Gdańsk 2015
  • Muzułmanie w buddyjskiej Birmie. Geneza i oblicza konfliktu [w:]  Przegląd Geopolityczny tom 14, Instytut Geopolityki, Częstochowa 2015.

Temat rozprawy doktorskiej: Myth-making function of the North Korean cinema 1945-2011

Seminarium licencjackie: dr Krzysztof Jakubczak (kulturoznawstwo dalekowschodnie), prof. dr. hab. Andrzej Pitrus (filmoznawstwo)

magisterskie: prof. dr hab. Adam Jelonek (kulturoznawstwo dalekowschodnie, dr. hab. Rafał Syska (filmoznawstwo)

Seminarium doktoranckie: prof. dr hab. Andrzej Szyjewski

1. Publikacje w czasopismach naukowych

  • Roman Husarski, Pod batutą Pjongjangu, ZNAK, nr 758-759 (2018), s. 44-51.
  • Roman Husarski, Północ-Południe, EKRANy, 5(45), 2018, s. 62-66.
  • Roman Husarski, „Trudno powiedzieć czy, świat, w którym żyjemy to rzeczywistość, czy sen”, czyli wokół  religijnych interpretacji filmu Pusty Dom Kim Ki Duka, Periodyk Młodych Religioznawców Ex Nihilo, tom 16/2016, 2018, , s. 122-137.
  • Roman Husarski, Buddhist Nationalism and Islam in Modern Myanmar, ACTA ASIATICA VARSOVIENSIA, No. 30 Issue 2, 2017, s. 66-84.
  • Roman Husarski, Sado. Myśląc o wielkim smutku [Recenzja], EKRANy, (1/2017).
  • Roman Husarski, Muzułmanie w buddyjskiej Birmie. Geneza i oblicza konfliktu , Przegląd Geopolityczny. Tom XIV, 2015, s. 141-150.
  • Roman Husarski, Waiting for a Better Future, New Eastern Europe. Religion, Politics and Power, nr. 3-4/2015, s. 80-87.
  • Roman Husarski, Budyzm seon w filmie Wiosna, lato, jesień, zima i wiosna, Studenckie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, nr 15, 2015. S. 83-101.
  • Roman Husarski, Najdziwniejszy festiwal filmowy świata, czyli wizyta w Pjongjangu, EKRANy, (6/2014).
  • Roman Husarski, Rangun – Mozaika religijna byłej stolicy Birmy, Zeszyty Dalekowschodnie, nr. 1, 2013, s. 86-94.
  • Roman Husarski, Dzieci wojny - wyzwanie dla współczesnej polityki Birmy, Magazyn ARENA. Sprawy międzynarodowe, nr 9/2012, s. 16-19.

2. Publikacje naukowe w pracach zbiorowych

  • Roman Husarski, Postmodernizm po koreańsku. Analiza filmu Czas [w:] „Wyzwania gospodarcze i polityczne państw Dalekiego Wschodu”, red. J. Marszałek-Kawa, G. Kądzielawski, K. Zamasz, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 195-207.
  • Roman Husarski, Jechać czy nie jechać? O etycznych problemach podróży do Korei Północnej [w:] „Przez Świat, Tom XXII”, red. A. Urbanik, M. Brożyna, Ł. Godek, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018, s. 24-30.
  • Roman Husarski, Buddyzm czy chrześcijaństwo w kinie Kim Ki-duka [w:] „Kulturowe uwarunkowania rozwoju współczesnej Azji”, red. J. Marszałek-Kawa, M. Gołoś, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016, s. 115-133.
  • Roman Husarski, Burkina Faso – Kierunek północ [w:] „Przez Świat. Informacje turystyczne z całego świata. Tom XIX”, red. A. Urbanik, M. Brożyna, Ł. Godek, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015, s. 112-120.