Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Utworzenie Sekcji ds. Portalu Uniwersyteckiego

Utworzenie Sekcji ds. Portalu Uniwersyteckiego

Zgodnie z Zarządzeniem nr 20 Rektora UJ z 1 lutego 2017 r., zostaje utworzona jednostka uniwersytecka, której zadania związane są z utrzymaniem i rozwojem centralnego Portalu Uniwersyteckiego.

W szczególności do zakresu obowiązków naszej sekcji należy:
  1. utrzymanie centralnej platformy portalowej;
  2. zarządzanie użytkownikami oraz systemem ról i uprawnień w ramach Portalu;
  3. zarządzanie witrynami oraz organizacjami publikowanymi na Portalu;
  4. zarządzanie aplikacjami globalnymi na Portalu (portlety, szablony, motywy graficzne);
  5. koordynowanie integracji Portalu z innymi systemami informatycznymi;
  6. pomoc jednostkom w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron;
  7. organizowanie i prowadzenie warsztatów grupowych oraz indywidualnych dla użytkowników Portalu;
  8. tworzenie i publikowanie materiałów dydaktycznych dotyczących Portalu;
  9. konsultacje i doradztwo dla innych jednostek w zakresie projektowania na platformie portalowej nowych witryn lub funkcjonalności;
  10. wsparcie merytoryczne dla edytorów Portalu;
  11. propagowanie „dobrych praktyk” dotyczących tworzenia witryn Portalu;
  12. tworzenie taksonomii, dbałość o standardy wizualne, nawigację i metadane.